Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 5647 > Politica Locala Nr. 5647 de vineri, 9 martie 2018  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 34





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Politica Locala

Luați loc în tribune!


Un meci de urmărit atent. Trans Bus vs. maxi-taxi

E de văzut cine rezistă pe piață și cum vor evolua prețurile biletelor

articol de: Doru GHEORGHIADE

Interesant meciul dintre operatorii privați de maxi-taxi și Trans Bus. E practic un fel de război pe piață, declanșat de actuala administrație din Palatul Comunal și care este justificat în măsura în care conflictul duce la o calitate mai bună a serviciilor, dar și la prețuri acceptabile pentru clienți. Introducerea pe trasee a multor autobuze second-hand afectează afacerile privaților, care, pînă de curând aproape că acționau singuri pe piață deoarece concurența făcută de Trans Bus nu a existat.

E limpede pentru orice om de bună credință că strategia de pînă nu demult a fostei administrații a orașului era ca societatea orașului să se țină pe picioare doar pe baza subvențiilor de la Primărie, iar Trans Bus, circula în mare pierdere prestînd un fel d eservicii sociale pentru pensionari și elevi deoarece sumele obținute din bilete sau abonamente erau modice. Așa se face că operatorii privați de maxi-taxi s-au mișcat în voie pe drumurile orașului. Schimbarea de paradigmă crează însă unele probleme, care se răsfrâng asupra tuturor contribuabililor buzoieni care sînt și călători.

Cîteva certitudini...

În aceste zile observăm că înmulțirea numărului de autobuze Trans Bus a pus în dificultate pe maxi-taxiști. Unii operatori privați au început să se retragă d epe trasee, alții încearcă să reziste. Autobuzele primăriei, așa cum sînt ele, oferă condiții mai bune față de cele maxi-taxi. Acesta este un lucru cert. Ani de zile maxi-taxi-știi n-au investit nimic în mașini pentru că nu-i presa nimeni. Deși au existat și excepții, așa cum sînt medibusele Karsan, care chiar oferă servicii mai bune decât Trans Bus. Cât vor rezista maxi-taxiștii, e problema lor. Întrebarea este ce se va întâmpla dacă TransBus nu va mai avea concurență? Păi, atunci cînd rămîi singur pe traseu, faci ce vrei. E simplu. La Mărăcineni, TransBus a singur, iar biletele s-au scumpit, în schimb pe ruta Buzău-Vadu Pașii operatorul privat a inetinit biletul sub Transbus. Cît o mai ține așa, îl privește, însă acum lumea e mulțumită.

Luați-vă pop-corn!

Dacă Trans Bus rămîne unicul operator pe Buzău Vadu-Pașii, desigur va putea scumpi biletul. Pentru Trans Bus există scenariul potrivit căruia viitorul să se complice dacă maxi-taxiștii rezistă prea mult. Fapt care ar genera pierderi mari. Autobuzele sînt mari și foarte mari, consumă mult, sînt vechi, iar întreținerea costă și ea mult. Uneori autobuzele circulă goale. În aceste con­diții Trans Bus va trebui să primească pe mai departe subvenții. Or, dacă din punct de vedere contabil socoteala nu ajunge măcar pe zero, atunci nu poate fi inclusă în proiectul european de mobilitate urbană. Proiect în care autoritățile și-au pus mari speranțe, la fel ca și populația. De aceea, spunem că meciul e de urmărit.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Ultimele articole adaugate in aceasta categorie:
Tescaru a contestat în justiție demiterea
Ce se mai mișcă pe scena politică înainte de sărbători

Click aici pentru toate articolele din categoria Politica Locala

 
Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU