Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 5758 > La zi Nr. 5758 de vineri, 5 octombrie 2018  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 34





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




La zi

Nu suportă amînare


C.N.A.I.R. caută soluții pentru "Șoseaua morții"

Există mai multe scenarii pentru rezolvarea DN2 E85

articol de: Cristina STERIAN

O soluție pentru stoparea șirului neîntrerupt de tragedii produse pe Șoseaua Morții. Este ceea ce căuta, în această perioadă, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Compania va demara un studiu care să arate ce soluție trebuie adoptată astfel încît DN2E85 să devină o șosea cît mai sigură pentru șoferii care o tranzitează.

Pentru asta, CNAIR va apela la ajutorul mai multor specialiști în acest domeniu. Aceștia vor face analize, studii, iar la final vor da verdictul. Specialiștii care vor analiza problemele de pe DN2E85 vor spune clar ce trebuie făcut pentru a stopa șirul accidentelor grave de pe "Șoseaua Morții". 

"Am declanșat deja procedurile pentru a începe niște studii de soluție și pentru a vedea cum putem să îmbunătățim siguranța traficului pe acest drum național. În prima fază, facem o documentație, însemnînd caiet de sarcini, însemnînd referat de necesitate. După care, vom scoate la licitație practic, acest caiet de sarcini, în care vom spune: Dorim să se stabilească, în funcție de situația existentă, care este cea mai bună soluție. Și aici avem două părți: avem partea de drum în sine și partea de parapeți mediani. Pe partea de drum în sine vedem dacă se poate lărgi drumul în faza asta sau se rămîne pe existent și cît durează și cît costă lărgirea drumului. Și în contrapondere, ce se poate face cu actualul drum, dacă se poate face o bandă pe un sens, două benzi pe sens, pe ce distanțe, pe ce fluxuri și între ce localități.", a declarat pentru Focus FM,  purtătorul de cuvînt al CNAIR, Alin Sebanescu. 

Varianta separatoarelor  sînt mai multe variante luate în calcul, inclusiv montarea de separatoare de sens sau amenajarea mai multor benzi pe un sens de mers. Varianta cea mai bună va fi stabilită la finalul studiului care ar trebui să fie gata în cîteva luni astfel încat, din primăvara anului viitor, să înceapă efectiv lucrările.

"Deocamdată ne concentrăm pe configurarea cît mai eficientă a situației, a drumului existent. Și aici, într-adevăr, ar putea fi tronsoane cu două benzi pe un sens și o bandă pe un sens, pe anumite porțiuni. Și ar putea fi, într-adevăr, montate separatoare de mediane, fie pe cablu, cum este la Afumați, fie parapeți new jersey. Trebuie văzut însă și cît permite platforma drumului fiindcă acele separatoare new jersey iau din platforma drumului o anumită porțiune. Ca atare, în funcție de acest studiu, vom stabili ce se poate face exact astfel încît să nu încurcăm mai rău circulația.", a explicat Alin Sebanescu.

Între timp, șoferii sînt sfătuiți să respecte configurația drumului, dar și limitele de viteză pentru a evita orice eveniment neplăcut.

"Drumul în sine este sigur, dacă s-ar respecta configurația lui și disciplina în trafic. Din păcate, pe acest drum observăm că se circulă pe acostament cu viteze de pînă la 100 la oră, vedem că se circulă pe banda în sine cu viteze de peste 100 la oră, vedem că sînt presați cei care circulă regulamentar pe bandă, să treacă pe acostament și vedem că se fac, practic, depășiri pe zone pe care nu ar trebui să se facă depășiri. Și, de asemenea, mai vedem că la schimbarea direcțiilor de mers, anumiți conducători auto nu se asigură, intră în bandă, surprinzîndu-l pe cel din spate pe care-l obligă astfel să iasă pe contrasens. Și de aici, din tot acest cumul de elemente, rezultă accidente mortale, aș putea zice, record pentru acest drum național.", a mai spus purtătorul de cuvînt al CNAIR, Alin Sebanescu.

Ce propun ONG-iștii

Pe de altă parte, luna trecută, membrii Asociației Pro Infrastructură au venit cu o soluție, aplicată cu succes în Suedia, pentru a fi adoptată pe DN2 E85, pentru un trafic în siguranță. Asociația propune un drum 2 plus 1 alternativ, ceea ce presupune doar trasarea altor marcaje decît cele existente. Membrii Asociației Pro Infrastructură au explicat că un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc este folosită pentru depășire, alternativ, la fiecare 1, 2-3 km, în funcție de situația din teren. Soluția a fost adusă în prim plan luna trecută, imediat după producerea teribilului accident de la Haret, Vrancea, unde 4 oameni și-au pierdut viața. Potrivit statisticilor, de la nord la sud, pe DN2 își pierd viața anual 70 de persoane, în medie.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU