Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 5643 > La zi Nr. 5643 de luni, 5 martie 2018  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 34





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




La zi

Cum va arăta Buzăul în viitorul apropiat?


Există soluții reale pentru fluidizarea traficului rutier?

Deocamdată avem doar unele propuneri

articol de: Doru GHEORGHIADE

Zona din nordul municipiului Buzău este, de departe, cea mai aglomerată zonă din municipiul Buzău. Infrastructura gîndită și executată în anii 70-80, cînd nu se punea problema creșterii exponențiale ale valorilor de trafic în municipiul reședință de județ la care s-au adăugat aprobările deschiderii unor hipermarket-uri acțiune făcută fără nici un fel de viziune, face ca, mai ales în week-end, zona să se blocheze ore în șir.

În această propunere, declanșarea lucrărilor la podul vechi de peste rîul Buzău va transforma totul într-un coșmar. Măsurile luate pînă acum, prin crearea unor semafoare cu butoane și îndepărtarea zebrelor de giratoriu au efecte limitate, iar problema se poate rezolva, parțial, tot prin intervenții asupra infrastructurii. Subiect al cărui succes depinde însă de o mulțime de factori subiectivi și obiectivi.
Există, totuși, cîteva idei pentru ameliorarea situației care merită supuse dezbaterii publice, dar și specialiștilor în fluidizarea traficului rutier. De pildă, administrația orașului a pus problema construirii unui pasaj suprateran modern, care să permită traficul pietonal de la un hipermarket la altul și desființarea celolalte treceri de pietoni din apropierea giratoriului. Viceprimarul orașului, Ionuț Apostu, declara pe marginea acestui subiect, într-o emisiune Sens Direct la Focus TV, că problema și proiectul au făcut obiectul unor discuții în Comisia de Siguranță Rutieră din Palatul Comunal. Pasajul suprateran ar urma să fie construit din sticlă, la o înălțime și dimensiuni care să transforme lucrarea și într-un fel de spațiu de promenadă. Proiectul ar putea căpăta și o valoare urbanistică, iar costurile n-ar fi foarte mari.

O soluție relativ ieftină

Cam pe aceeași direcție gîndește și deputatul P.S.D. de Buzău, Sebastian Radu. El a explicat recent că e de părere că un astfel de pasaj suprateran, care să facă trecerea între Aurora Mall și Penny XXL, ar desființa zebra de dedesubt. Prețul unei astfel de investiții ar fi una rezonabilă. În plus, pasajul ar putea fi dotat cu scări rulante și facilități pentru persoane cu dizabilități locomotorii. Tot deputatul Sebastian Radu crede că în giratoriul Nord ar putea fi montate semafoare care să funcționeze doar cînd cotele de trafic sînt foarte ridicate, așa cum se întîmplă acum în București, de exemplu.

Soluțiile care durează

Pentru a rezolva cît de cît marile probleme de trafic din rondul orașului, dar și din alte părți sînt, însă, de durată. Printre ele, dezvoltarea transportului în comun și crearea de piste pentru bicicliști, crearea de sensuri giratorii, unde acest lucru este posibil și funcțional, înființarea de sensuri unice, de asemenea, unde este cazul, construirea unor bretele cum ar fi cea care să plece de pe Frăsinet și să iasă lîngă Podul Mărăcineni, etc. Toate acestea necesită studii de trafic profesioniste care, și acestea, pot fi depășite de înmulțirea exponențială a înmatriculărilor de mașini.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Ultimele articole adaugate in aceasta categorie:
Cum arată scara de la "Casa Albă"
Haos pe Valea Slănicului

Click aici pentru toate articolele din categoria La zi

 
Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU