Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2431 > Eveniment Nr. 2431 de vineri, 14 iulie 2006  
 





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Eveniment

Unii cred că pe lîngă banii de la Guvern mai încasează și contravaloarea fierului vechi

Unii cred că pe lîngă banii de la Guvern mai încasează și contravaloarea fierului vechi
 

Dacia din acțiunea "rabla" se răsplăteȘte cu zece lei
Programul de reînnoire a parcului auto, lansat de Ministerul Mediului, a reușit deja să nască controverse la Buzău. Cei care vor să devină beneficiari ai programului, cunoscut mai ales sub denumirea de Acțiunea "Rabla" și gîndesc că pe lîngă prima de 30 milioane de lei, oferită de stat, pot cîștiga ceva și din vînzarea fierului vechi, au parte de mari surprize. Singura firmă din județul Buzău, care deservește și județul Prahova, oferă doar 100 mii lei vechi în schimbul unui autoturism Dacia. Vînzătorul, adică cel care dorește să acceseze programul și are nevoie de document de la firma de dezmembrări, calculează  sutele de kilograme de fier vechi ale mașinii și se crede tras pe sfoară. Cumpărătorul, adică firma de dezmembrări, calculează la rîndul său toate costurile dezmembrării, începînd de la curentul electric și sfîrșind cu mîna de lucru. Ajunge, astfel, la concluzia că pentru cele circa 2 milioane de lei, cît primește la rîndul său în schimbul fierului vechi, proprietarul autoturismului

Dacia ar trebui să zică mersi că primește documentul cu care se poate înscrie în program.
Firma de dezmembrări oferă cît dorește în schimbul rablei. Apelînd la litera legii care stă la baza programului, constatăm că firmele de dezmembrări au dreptul să-și stabilească singure prețul pe care îl plătesc în schimbul autoturismelor trimise la fier vechi, prin urmare chiar și un preț simbolic. Vînzătorii de rable cîștigă în schimb prima în valoare de 30 de milioane de lei, cu care pot plăti avansul pentru un autoturism nou. În județul Buzău există doar două firme de dezmembrare care îndeplinesc condițiile impuse de Ministerul Mediului pentru a se implica în programul mai sus citat: "Auto Globus" și "Automax Express". Singura, însă, care a acceptat să primească și autoturisme Dacia a fost "Automax Express". De pe urma afacerii, spune patronul firmei, Mihai Lupu, s-a ales deocamdată cu reclamații la Oficiul pentru Protecția Consumatorului, Agenția de Protecție a Mediului și Garda Financiară.

REMAT cumpără fierul vechi cu 4000 lei pe kilogram
Unul dintre reclamanți s-a adresat și redacției noastre, nemulțumit de faptul că a primit doar 100 de mii de lei pe autoturismul său Dacia, fabricat în anul 1980. Mihai Lupu subliniază, la rîndul său: "Cîtă vreme legislația nu mă obligă la un preț minimal, nimeni nu face legea la mine în curte. Mai ales că eu nu am de cîștigat din afacerea asta. Firmele de fier vechi îmi oferă 4000 lei pe kilogram. Un autoturism Dacia are 930 de kilograme, din care 300 de kilograme înseamnă reziduuri, ce se incinerează. Înmulțiți 600 de kilograme de fier vechi cu 4000 lei și vedeți cît cîștig eu. Țineți cont de faptul că din banii pe care eu îi obțin de la REMAT în schimbul fierului vechi plătesc manopera și celelalte cheltuieli de dezmembrare. Dacă cel care dorește să-mi vîndă Dacia nu este mulțumit de prețul meu simbolic, mă poate refuza și are dreptul să se adreseze altei firme"

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU