Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2251 > Eveniment Nr. 2251 de joi, 8 decembrie 2005  
 





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Eveniment

Călător liniștit, în mijlocul de transport poți avea oricînd surprize


MAXI-TAXI CARE TE POATE OPRI ÎN STAȚIA MORȚII

Șoferi teribiliști și fără experiență fac legea pe șoselele noastre

articol de: Titi PETRE
MAXI-TAXI CARE TE POATE OPRI ÎN STAȚIA MORȚII
 

Starea tehnică a autovehiculelor nu este verficată.

Numărul de locuri nu se respectă, iar viteza nu are limite

Oamenii de la volan fac declarații de dragoste pe timpul condusului

Accidentele produse în cadrul traficului rutier figurează în prezent printre primele cauze de deces, urmînd după bolile cardio-vasculare și după cele provocate de tumori ale corpului omenesc. De asemenea analizele statistice întăresc concluzia că accidentele de circulație nu sînt întîmplătoare și cu atît mai mult imprevizibile sau inevitabile, cu toate că apariția lor este aleatoare.

Ultima perioadă de timp a fost marcată de o serie de evenimente rutiere grave dintre care se detașează net accidentul de lîngă Slobozia care a îndoliat mai multe sate ialomițene. Trebuie să spunem, cu toată părerea de rău, că ne așteptam la producerea unui astfel de eveniment rutier. Spunem asta pentru că de mai mult timp șoferii de microbuze care transportă persoane se consideră regii șoselelor și se joacă pur și simplu cu viețile oamenilor.

Deocamdată, în ceea ce privește accidentul de la Slobozia, nu s-au prezentat cauzele producerii, însă un expert tehnic cu experiență poate întrezări, fără să studieze dosarul, o cauză de natură umană legată de neatenția în conducere. În ceea ce ne privește apreciem că șoferii de maxi taxi reprezintă un real pericol pe șoselele județului, acest lucru fiind posibil numai cu acordul tacit al mai multor oficiali cu funcții de conducere care închid ochii și deschid buzunarele.

Șoferii și gagicile de lîngă ei

Factorul uman este implicat în circa 80 la sută din totalul accidentelor rutiere și asta pentru că examinarea medicală obligatorie potrivit baremurilor obligatorii este ocolită cu dibăcie, iar examinarea medicală periodică, iar textele psihologice periodică nu se mai poartă. La acest capitol mai putem adăuga lipsa de experiență a șoferilor de maxi taxi, teribilismul care-i caracterizează pe tinerii de la volan și ignoranța față de pericol. Dimineața, înainte de plecarea în cursă șoferul de maxi-taxi nu este verificat de nimeni dacă este odihnit, dacă a băut sau dacă are probleme medicale și de ce nu chiar anumite probleme în familie care să-i provoace o stare de neliniște la volan.

În atari condiții, șoferul vine dis de dimineață pe străduța întunecată unde a fost parcată mașina, îi dă roată, se urcă la volan și pleacă în cursă. Din momentul în care s-a urcat la volan toată lumea este a lui pentru că oprește unde vrea pe partea carosabilă fără semnalizare prealabilă și fără să se asigure. Împortant pentru el este să înghesuie cît mai mulți călători în mașină și să le ia banii. Pentru ca traseul să fie cît mai plăcut șoferul de maxi taxi tainește tot timpul cu cîte o gagicuță pe care de multe ori o mai și mîngîie să fie sigur că nu adoarme.

Viața călătorilor în mîinile unor puștani fără experiență

Pînă în urmă cu cîțiva ani nu oricine putea conduce un autovehicul destinat transportului de călători;selecția era cît se poate de riguroasă, la fel și examinarea. Pentru că un șofer cu experiență, dar care conferă siguranță în conducere costă scump, patronii de maxi-taxi preferă să pună la volan niște tineri care nu se știe cît și ce au condus în viața lor, însă sînt ușor de manipulat și de dat afară ori lăsați să muncească una sau două luni fără să fie plătiți. Practic viețile călătorilor sînt date pe mîinile unor neaveniți.

Curse fără verificări tehnice

Dacă șoferul nu este verificat la plecarea în cursă atunci nici mașina nu este verificată tehnic. Dacă țin sau nu frînele, se vede în traseu. Mai mult au dispărut barele de separație dintre șofer și călători astfel încît mașină poate fi încărcată pînă la refuz, iar dacă un călător stă în brațele șoferului nu trebuie să ne mai mire.
Poate ministrul Dobre să spargă mafia microbuzeleor ?

Iată o întrebare la care este greu de răspuns. Și asta pentru că fiecare patron de firmă de maxi -taxi a căutat să aibă aproape un șefuț sau șefuleț de la Autoritatea Rutieră Română, un polițist de frunte și un finanțist șef. Orice reclamație făcută la adresa unei firme de transport este percepută ca atare și se întoarce împotriva reclamantului. După evenimentul de la Slobozia ministrul Dobre a primit sarcină să facă lumină în transportul de persoane. Adică, alături de ministrul Blaga să spargă mafia microbuzeleor.

În numerele viitoare vom veni cu nume și date concrete de firme și patroni care sfidează pînă și cele mai elementare reguli de bun simț în ceea ce privește conduita rutieră. 

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU