Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2465 > Eveniment Nr. 2465 de miercuri, 23 august 2006  
 





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Eveniment

Chiriașii din Palatul Comunal nu vor să priceapă?


Maxi-taxi,fabrici de bani negri

articol de: Titi Petre
Maxi-taxi,fabrici de bani negri
 

Gestionarea transportului urban de călători din municipiul Buzău este scăpată din mînă
Plini de interese, consilierii locali nu vor să intervină
Nici conducerea Trans-Bus nu este în stare să pună problema legalității transportatorilor
Se așteaptă o catastrofă rutieră pentru ca cineva să intervină
Cu zece autobuze nu se poate face transport în comun

Interese pentru ca "fabricile" să producă
În transportul urban de călători din municipiul Buzău ilegalitățile se țin lanț și nimeni nu vrea să intervină. Am văzut oficialitățile agitîndu-se doar pentru achiziționarea celor zece autobuze portocalii. În rest nimeni nu se mai agită, începînd de la primar și pînă la deputat ori senator. Absolut toți acceptă ca buzoienii să fie transportați precum niște saci de cartofi, fără asigurarea unui minim de siguranță rutieră. Plecînd de la noțiunea de maxi-taxi, care nu este prevăzută în legislația actuală, totul se desfășoară haotic, fără ca minunățiile de legi, decrete și ordonanțe de urgență să fie băgate în seamă de cineva. Probabil că există interes pentru ca debandada să fie menținută, iar banii să ajungă pe căi oculte în buzunarele unor susținători. Mai pe înțelesul tuturor, cineva are interes ca fabricile de bani negri să producă bine. Dacă nu ar exista interese, cu siguranță cineva ar pune piciorul în prag.
Rău necesar
Nu putem afirma că microbuzele, chiar dacă unele dintre ele au fost la origine furgonete pentru transport de marfă, nu au fost benefice pentru transportul urban de călători din municipiul Buzău. Dimpotrivă, ele au scos din găletă pe cei de la Trans-Bus, care n-au reușit în ultimii zece ani să se doteze nici măcar cu o roabă. Ei s-au mulțumit să toace bani de la bugetul local fără să întreprindă mare lucru, în afara unor vizite în străinătate ori să facă demersuri pentru creșteri salariale la nivel de conducere. Așa că introducerea microbuzelor pe trasee a fost benefică.
Aleșii și numiții trebuie să intervină
Din gură, adică oral, mulți au zis că fac ceva pentru ca ronii buzoienilor să nu se mai scurgă în alte buzunare ca bani negri. Însă, probabil, politica nu le-a permis să întreprindă ceva. Le reamintim celor îndrituiți că legislația în vigoare impune, deci nu lasă loc de interpretare, ca autovehiculele pentru transportul de călători să fie parcate în locuri special amenajate, să fie verificate din punct de vedere tehnic de personal specializat la plecarea și venirea din cursă, șoferii să fie verificați la plecarea în cursă și pe traseu, autovehiculele să fie salubrizate, iar plecările în traseu să fie efectuate printr-un dispecerat. Mai mult, la nivel de comunitate locală se impune existența unui serviciu specializat pentru transportul urban de persoane. Niciuna dintre prevederile legale nominalizate nu se respectă, lăsîndu-se totul la voia întîmplării.
Altă față pentru Trans-Bus
Primăria, prin intermediul angajaților și aleșilor, crede că dacă smulge lunar un miliard și jumătate din bugetul local pentru a plăti cele zece autobuze portocalii a rezolvat problema transportului urban de călători. Nici pe departe. Pe lîngă acești bani, tot lunar, Primăria mai introduce în bugetul societății de profil alte cîteva miliarde pentru plata salariilor și a motorinei. Dacă vrea să suporte mai ușor șocul miliardelor donate lunar în bugetul Trans-Bus, aleșii și numiții trebuie să elimine ilegalitățile din circulația microbuzelor pe traseele buzoiene. Adică toate operațiunile impuse prin lege să se deruleze prin intermediul specialiștilor de la Trans-Bus, contra unor comisioane stabilite de către consilierii locali sau prin contract direct între transportatori. Astfel, haosul de pe trasee ar dispărea, iar siguranța călătorilor ar fi asigurată. Nu mai punem la socoteală faptul că în bugetul Trans-Bus ar intra lunar sume frumușele, șpăgile s-ar reduce considerabil, pentru că patronii de microbuze ar sta liniștiți, fără să mai plătească anumite "taxe" periodice.  

 

COMENTARII

Emilian Sandu:
Maxi-taxi sunt mai bune
Personal calatoresc de ani de zile cu maxi-taxi. Prefer acest mijloc de transport Microbuzele de pe traseu vin regulat si nu sunt nevoit sa astept zeci de minute un autobuz plin de tigani, murdar in care soferul injura ca un birjar!
Sunt multumit si nu voi renunta niciodata la acest mod de a ma deplasa si sper ca autoritatile vor lasa in continuare pe trasee aceste microbuze. Nu stiu ce accidsente a vazut d-l reporter, dar eu am vazut unul, cand un copil care iesise de la scoala 6, pe Marghiloman, a fost accidentat de un autobuz al TransBus-ului. Am avut curiozitatea sa ma urc si intr-un autobuz nou, cumparat de Primarie. M-am ingrozi, era plin de noroi in interior si asa plecase de dimineata in cursa. Ar trebui dati afara toti betivii si puturosii din TransBus si adusi baieti tineri, cu scoala pe autobuzele noi daca tot se platesc atatea miliarde pentru ele!
Emilian Sandu
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU