Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2452 > Eveniment Nr. 2452 de marti, 8 august 2006  
 





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Eveniment

Microbuzele interjudețene, mașini de tocat oameni

Așa-zisele maxi-taxi continuă să facă legea pe șoselele care tranzitează județul

articol de: (P.T.)
Microbuzele interjudețene, mașini de tocat oameni
 

Traseul Rm. Sărat-Buzău este străbătut de o "conservă pe roți" într-un sfert de oră
Deși mașinile sînt dotate cu tahometre, nimeni nu-i poate amenda pe șoferi doar pe baza înregistrărilor.Introducerea microbuzelor pentru transporturile urbane de călători a fost un rău necesar, deoarece societățile specializate nu reușiseră să facă nici un fel de dotări cu mijloace de transport, iar CFR-ul  redusese aproape toate trenurile accelerate și rapide. Toate aceste "eșecuri" au fost dirijate de interese politico- economice majore. Odată aplicate aceste interese, nimeni nu a reușit să mai stăpînească microbuzele pentru transportul de călători.Dimpotrivă, patronii firmelor, prin intermediul șoferilor, au pus stăpînire pe șoselele europene jucîndu-se cu viețile călătorilor. Și în ciuda faptului că au fost numeroase evenimente rutiere soldate cu zeci de victime, șoferii de microbuze care tranzitează județul sfidează regula oricărui bun simț și încalcă în mod voit regulile de circulație.Viteza de 120 Km/h, de regulă, este mică pentru astfel de autovehicule.Traseul Rm. Sărat-Buzău a ajuns să fie străbătut doar într-un sfert de oră.
Tahografele sînt doar pentru decor
Pentru a se putea înregistra toate elementele esențiale ale unei curse de maxi-taxi, respectivviteză, traseu, număr de călători, ore de plecare în cursă etc.,legiuitorul a impus dotarea cu tahografe a acestui tip de autovehicule. Dacă parte din înregistrări sînt folosite de patroni pentru descărcarea de gestiune, înscrisurile legate de viteză nu sînt luate în calcul de nimeni. Pe patron nu-l interesează, pentru că dacă mașina lui merge mai repede execută mai multe curse în același timp și, deci, conduce la o creștere a profitului. Inginerul Ștefan Marinescu, aflat temporar la comanda secției buzoiene a Autorității Rutiere Române, spune ca instituția la care lucrează nu are  atribuții în ceea ce privește regimul de viteză cu care circulă microbuzele pentru transportul de călători. Nici polițiștii de la circulație nu pot sancționa șoferii pentru depășirea vitezei legale pe baza înregistrărilor din diagramele tahograf. Polițiștii  îi pot sancționa pe șoferi numai în baza înregistrărilor efectuate de aparatele radar. În atari condiții, șoferii de  maxi-taxi pot face ce vor mușchii lor, pentru că tahografele sînt doar de decor. Deci nu trebuie să ne mai mirăm de ce în orice moment al călătoriei cu o conservă pe roți viața ne este pusă în pericol. Plecăm de acasă,dar nu știm dacă ne mai întoarcem...

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU