Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 4106 > Eveniment Nr. 4106 de miercuri, 25 ianuarie 2012  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 19





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Eveniment

Sfidare pe bani publici


Autobuzele Trans Bus se rup în drum și directorul Jercan dă lecții de ziaristică

În schimb, pentru mari "succese", managerul Jercan și-a dat singur primă de 538 milioane de lei

articol de: Vali MARINESCU
Incidentul de luni cu un autobuz aparținînd Trans Bus, scăpat de sub control și rupt în două în mijlocul orașului, a adus din nou în atenție comportamentul sfidător al unui conducător de societate plătit din bani publici, Ștefan Jercan, directorul Societății locale de transport în comun. Incidentul ar fi trecut poate neobservat dacă mai marele de la Trans Bus nu încerca să închidă gura presei cu răspunsuri sfidătoare. Extrem de iritat, directorul Ștefan Jercan a răbufnit, la lăsarea întunericului la cîteva ore după incident, întrebat de jurnaliști ce s-a întîmplat cu autobuzul și de ce blochează jumătate din trotuarul de pe Bulevardul Nicolae Bălcescu. Declarațiile șefului de la Trans Bus redate întocmai de jurnaliștii de la Observatorul Buzoian nu fac nicidecum cinste unui șef de instituție plătit din bani publici și răspunzător de siguranța cetățenilor și aflat în slujba acestora: "Nu mai terminați odată cu întrebările astea? Asta e, s-a stricat. Și ce dacă? Trebuia să îl lase în mijlocul străzii? Vă treziți cu toții să veniți acum, să dați marea știre de senzație și veniți aici și mă țineți de vorbă".

A dat oameni afară abuziv
Cu astfel de comportament, pare că șeful Trans Bus, Ștefan Jercan, ține dinadins să iasă în fiecare an în evidență. Reamintim că aproape jumătate de miliard de lei vechi a trebuit să plătească Trans Bus SA Buzău unor angajați dați afară abuziv de directorul Ștefan Jercan. Adică tot cam cît și-a dat primă în 2010, șeful Trans Bus, probabil pentru acte manageriale de execepție, precum cel de mai sus. Oamenii și-au primit deja banii, nu din buzunarul lui Jercan, ci din conturile unității care, evident, sînt alimentate cu bani publici. De asemenea, nu trebuie uitat că Trans Bus este subvenționată din greu de Consiliul Local Municipal, instituție care de altfel este și singur acționar al societății.  Mai mult, municipalitatea a garantat pentru autobuzele pe care Jercan le păstorește acum. Ultimul exemplu este fără dubiu suficient pentru o imagine asupra competențelor directorului de la Trans Bus, uns șef peste o societate locală importantă după ce și-a demonstrat competențele în activitatea de "milițian".  Pentru "calitățile" sale manageriale, Jercan și-a tras o primă de 530 milioane de lei vechi, în condițiile în care profitul societății pe anul respectiv fusese de numai 142 milioane lei vechi, și acela obținut datorită subvențiilor venite din bugetul municipal.

Boc a tăiat, Jercan și-a dat primă de sute de milioane de lei
Pentru Jercan, Ordonanța Guvernului Boc care interzice acordare de prime și stimulente a fost facultativă. Tot pe bani publici, Jercan s-a plimbat tocmai în America. În 2010, an de recesiune, Jercan și-a mai alocat o primă. De această dată de 640 de milioane, în condițiile în care, profitul societății a fost de 160 de milioane. Membrii CA s-au sesizat, iar scandalul a izbucnit în presă. Și Curtea de Conturi s-a sesizat, a făcut verificări anul trecut, însă nu putut proba cu documente anumite ilegalități. Acum controlul a fost reluat, iar experții Curții de Conturi se vor pronunța dacă Jercan a încasat legal prima de 640 de milioane de lei.

 

COMENTARII

Mihai:
Fara Transbus
Propun desfiintarea Transbus.Marim nr. de microbuze si castigam enorm:

- raman bani la bugetul local;

- scapam de aceste "garsoniere pe roti" care stranguleaza traficul;

Asa cum se descurca firmele private de maxi-taxi se poate descurca si Trans bus.

Transportul gratuit ptr. pensionari se poate rezolva prin emiterea unor abonamente decontate de primarie catre privati.
Catalin:
Desfiintarea parazitilot cu maxi-taxi-urile
"Maxi-taxi"-urile sunt specifice oraselor inapoiate, de altfel ele sunt niste IMPROVIZATII, NU sunt destinate din constructie pentru transport urban!

Transbus ar putea fi (mai) rentabil daca nu i s-ar face CONCURENTA NELOIALA din partea parazitilor cu maxi-taxi-urile, cu largul concurs al "autoritatilor locale" care, desi sesizate, tolereaza nereguli si ilegalitati grave pe trasee, cu repercusiuni asupra gestionarii banilor publici, facand foarte credibile zvonurile privind interesele majore ale mafiei rosii in smenul maxi-taxi.

Solutia este eliminarea dubelor/maxi-taxi, neconforme legii 448/2006 si aducerea mai multor autobuze si/sau midibuze, ca in orasele civilizate.

Tu, Mihai, n-ai plecat niciodata in afara orasului? N-ai vazut cum e pe la altii?!? Doar un taran lipit de glie in satul Buzau ar putea considera maxi-taxi mijloc de transport...

Pentru un om civilizat ele apar ca niste simple cotete ambulante pentru carat prosti necivilizati... tu le folosesti ?!?
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU