Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2381 > Eveniment Nr. 2381 de miercuri, 17 mai 2006  
 





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Eveniment

După un an de discuții și negocieri,


Autobuzele noi pentru Trans-Bus s-au înțepenit în clauzele contractuale

articol de: Doru GHEORGHIADE
Autobuzele noi pentru Trans-Bus s-au înțepenit în clauzele contractuale
 

- Membrii Consiliului de Administrație sînt contactați telefonic de persoane care vor semnarea de urgență a contractului de leasing
- Deși s-a solicitat modificarea contractului de leasing în favoarea ambelor părți, pînă ieri nimic nu s-a schimbat
- Conducerea executivă este depășită de situație
- Consiliul Local nu garantează plata la termen a ratelor lunare către firma de leasing
- În cazul neachitării a două rate,Unicredit Leasing România,conform contractului, va ridica cele zece autobuze indiferent de suma plătită pînă atunci
- Contractul este în contradicție și cu legea achizițiilor publice
- S.C.Trans-Bus S.A., într-o lună de vîrf, abia depășește încasări de un miliard de lei, iar diferența pînă la 3,5-4 miliarde cît reprezintă cheltuielile lunare este susținută de la bugetul local. În cazul achiziționării celor zece autobuze primăria trebuie să mai pluseze minimum un miliard lunar
- Vizavi de contractele ce urmează să fie semnate nimeni nu a cerut părerea oficială a Curții de Conturi

Bîjbîiala persistă
Toată suflarea interesată  promite că se vor achiziționa autobuze noi, dar se bate pasul pe loc și parcă cineva nu vrea să se intre în legalitate, deși se cunoaște faptul că fosta conducere a societății a mai fost țepuită cu 1,6 miliarde de lei, bani cu care urma să fie achiziționate zece minibuze. Și de data aceasta există o serie de interese ascunse, deoarece unii membri ai Consiliului de Administrație ne-au spus că au fost contactați de anumite persoane cu funcții din municipiu care au solicitat semnarea contractului cu firma de leasing în forma prezentată de UniCredit. Nimeni din conducere nu a solicitat Curții de Conturi să verifice legalitatea documentelor existente pînă acum la dispoziția Trans-Bus.  

400 de zile de discuții
S-au împlinit 400 de zile de cînd se tot discută despre achiziționarea a zece autobuze pentru dotarea Trans-Bus S.A. Buzău, societate la care ultimul autobuz nou a intrat pe poartă acum mai bine de zece ani. În luna aprilie 2005 consilierii locali îi dădeau mandat primarului Boșcodeală să semneze contractul de împrumut cu Banca Unicredit România pentru suma de 60 miliarde lei, sumă necesară achiziționării a zece autobuze. Ministerul Finanțelor nu a putut să gireze afacerea, așa că procedura de achiziționare a trebuit schimbată în sensul realizării unui contract de leasing financiar.
Hotărîre care nu garantează plata la termen
În prima decadă a lunii martie a.c., consilierii municipali și-au dat votul pentru ca S.C. Trans-Bus S.A. Buzău să perfecteze un contract de leasing financiar în valoare maximă de 2 069 224 euro în scopul achiziționării de la BMC &Bus S.A. a unui număr de zece autobuze destinate transportului public de călători. În aceeași hotărîre se menționează că se va perfecta contractul de leasing cu Unicredit România, contractul va avea o durată de cinci ani și un număr de 60 de rate. Numai că firma de leasing nu a mai fost stabilită prin licitație, ci s-a considerat a fi valabilă licitația organizată pentru contractarea împrumutului bancar conform hotărîrii consilierilor din aprilie 2005.
Deși se credea că în ședința Consiliului de Administrație de luni, 15 martie, a Trans-Bus se va semna contractul cu firma de leasing și în sfîrșit se va trece la achiziționarea autobuzelor, acest lucru nu s-a întîmplat, iar lucrurile s-au încurcat și mai rău. Astfel, Jean Șerbănoiu, contabilul-șef al societății, a solicitat garantarea de către consiliul local a plății la termen a sumelor necesare pentru finanțarea leasingului. Aceasta deoarece, conform contractul care ar trebui semnat, în cazul neachitării a două rate, firma de leasing vine și ridică fără drept de apel autobuzele din curtea societății buzoiene. Mai grav ar fi să se plătească primele 58 de rate, iar ultimele două nu, ceea ce înseamnă o pierdere adusă societății de două milioane euro.
Diferență suportată din bugetul local
Societatea buzoiană de transport urban de călători nu poate susține plata vreunei rate lunare, deoarece încasările într-o lună de vîrf abia depășesc un miliard de lei, iar cheltuielile lunare depășesc 3,5 miliarde, diferența de bani fiind suportată de la bugetul local.
Mai mult, în aceeași ședință conducerea executivă a Trans-Bus și-a amintit că nu există grafic de livrare încheiat cu furnizorul de autobuze, în contractul de achiziție nu se face vorbire despre scrisoarea de garanție de bună execuție, recepția finală, service-ul pentru efectuarea garanțiilor, asigurarea pieselor de schimb, modalitatea de livrare a autobuzelor și multe alte aspecte care înseamnă o serie de cheltuieli ce nu trebuie făcute din bani publici.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU