Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2822 > Eveniment Nr. 2822 de vineri, 26 octombrie 2007  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 13





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai īmpreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Eveniment

EXPERTIZA SALVATOARE

EXPERTIZA SALVATOARE
 

Operaţiunea de achziţionare a douăzeci de autobuze noi pentru municipiul Buzău pare să se fi transformat īntr-o telenovelă. Ultimele veşti arată că situaţia pare deblocată, dar suspiciunile privind cumpărarea autobuzelor continuă. Asta după ce luni de zile, după contestări şi paracontestări ajunse pe masa de lucru a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cel din urmă a īnştiinţat oficial Primăria municipiului că trebuie refăcut caietul de sarcini.

Comisia de licitaţie şi-a luat măsuri de precauţie

Modificările impuse de C.N.S.C. municipalităţii punctează o problemă spinoasă cu care s-a confruntat societatea locală de transport public īn comun, Trans Bus S.A., după ce au fost puse īn funcţiune primele zece autobuze noi, cumpărate de la BMC, respectiv consumul. S-a constatat că, odată puse īn circulaţie, autobuzele cumpărate de la BMC consumă mai mult decīt a menţionat īn ofertă firma īn cauză. De aceea, una dintre măsurile de precauţie pe care comisia de licitaţie şi-a luat-o de această dată a fost aceea de a solicita participanţilor la licitaţie o probă īn teren, care să evidenţieze consumul real al autobuzelor pe care le ofertează. O altă condiţie s-a referit la materialul din care este confecţionat autobuzul, solicitarea autorităţilor locale fiind aceea de a cumpăra autobuze cu caroseria din aluminiu, metal rezistent la apă.

Firma BMC,lovită unde o doare

Īnaintarea ofertelor a avut loc īn data de 5 septembrie şi tot atunci firmele BMC şi MAZ au contestat caietul de sarcini la C.N.S.C., īn speţă condiţia de a face proba consumului de combustibil īn teren. Cele două firme au cerut ca īn funcţie de rezultatul probei īn teren să li se permită efectuarea unei contraexpertize. Or, cel puţin īn cazul firmei BMC, aspectul legat de consumul de combustibil al autobuzelor pe care le produce este cīt se poate de clar, īn sensul că cele două autobuze vīndute societăţii Trans Bus consumă dublu faţă decīt s-a ştiut la momentul licitaţiei.

Reguli făcute de altcineva pe banii noştri

După aproape 2 luni de la momentul formulării contestaţiei, C.N.S.C. a venit cu o soluţie de bătaie de joc, avīnd īn vedere valoarea achiziţiei pe care o vizează administraţia locală, de 2,9 milioane de euro, cīt vor costa cele 20 de autobuze. Instituţia sus-numită a cerut autorităţii locale să modifice caietul de sarcini, reformulīnd cele două condiţii. Adică, să dea posibilitatea ofertanţilor de a veni cu o contraexpertiză, īn cazul īn care nu le convine rezultatul probei de consum īn teren, care va fi cīt se poate de evident, şi să accepte orice material pentru caroseria autobuzului. Primarul Constantin Boşcodeală s-a arătat foarte contrariat de soluţia dată de C.N.S.C. şi a declarat īn conferinţa de presă organizată ieri la Palatul Comunal că recomandările primite sīnt abuzive: "Sīnt īn joc 2,9 milioane de euro. Este ca şi cum dumneavoastră aţi face eforturi să vă cumpăraţi o vilă din banii dumneavoastră şi ar veni altcineva care să decidă cīte camere să aibă, ce culoare, ce finisaje. Nu este normal ca altcineva să facă regulile pe banii noştri".

Istoria se repetă

Frămīntările care s-au născut īn jurul ultimelor demersuri ale municipalităţii, de a dota Trans Bus cu autobuze noi, nu ies din tiparele cu care
ne-am obişnuit. Prima intenţie de acest gen a autorităţilor locale s-a finalizat cu dispariţia unei sume importante din bugetul local, sumă care nici pīnă acum nu a fost recuperată şi nici vreo roată de autobuz nou nu a ajuns īn parcul auto al societăţii Trans Bus. A doua oară, s-au cumpărat 10 autobuze noi de la BMC, care costă 60 de mi-liarde de lei şi care consumă fiecare īn parte cīt un tanc. La Rīmnicu Sărat lucrurile stau la fel, īn sensul că municipalitatea ţine banii pentru autobuze blocaţi īn bancă de cīteva luni, pentru că BMC şi Anvelo Braşov, două dintre firmele care au participat la licitaţie, se contestă reciproc.
Florina P. ARGHIR

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU