Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2255 > Eveniment Nr. 2255 de marti, 13 decembrie 2005  
 





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Eveniment

Cine are pe conștiință viețile a sute de oameni?

articol de: Titi Petre

Sub rînduiala ministrului Miron Mitrea CFR-ul a falimentat misterios, dar au prosperat firmele de microbuze.

Groaznicul accident de la Slobozia și cel produs miercuri seara în apropiere de Buzău au făcut părul măciucă zecilor de mii de buzoieni care călătoresc zilnic cu microbuzul în sistem de maxi-taxi.

Cu toate că microbuzul morții de la Buzău rula cu viteza de 115 Km/h, șoferii buzoieni calcă în continuare adînc pe accelerație și te depășesc fluierînd, în special cei care circulă pe DN 2 E 85, adică pe șoseaua construită de ministrul Transporturilor Băsescu pentru microbuzele ministrului Transporturilor Miron Mitrea.

Ce-a avut ministrul cu CFR-ul ?

După patru ani de stat în fotoliul de ministru la Transporturi, în urma lui Miron Mitrea au rămas mai multe crîmpeie de activitate cu consecințe nefaste pentru buzoieni.Domnul Mitrea a reușit să reducă la tăcere transportul de călători pe calea ferată și să pună bazele unei rețele de transport în regim de maxi-taxi de la București pînă la Vaslui. Transportul pe CFR a fost redus, deși ministrul era plătit din bani publici. Mai mult, ministrul depusese un jurămînt de credință atunci cînd a fost investit de președintele țării.Cu toate acestea banii publici pentru salariu au fost o nimica toată pe lîngă cei obținuți din afacerea cu microbuze, pentru că fostul ministru deține jumătate din acțiuni la firmele de maxi-taxi care fac cursele dintre Moldova și București. Și ca activitatea să meargă strună, pe perioada mandatului ministrul Mitrea a strangulat transportul de călători pe calea ferată.

La ora actuală ,într-o  singură zi ,prin Stația CFR Buzău mai trec spre București trei trenuri accelerate și se întorc două, și cam tot atîtea trenuri rapide. Restul au fost anulate unul cîte unul.

Zece minute și 4,7 de lei, costul unei vieți

Cum era de așteptat, prețul unei călătorii pe CFR este mai piperat decît cel practicat pe maxi-taxi. Astfel, pentru ruta Buzău -București un bilet de maxi taxi costă 14 lei RON, la fel cu un bilet la trenul personal. Băieții nu sînt proști atunci cînd manipulează calculele la prețuri. Dacă la personal prețurile nu diferă față de maxi, în schimb un bilet pentru accelerat costă 18,7o lei RON, iar pentru rapid 23,5 lei RON.

Diferența între timpul de transport  pînă București dintre un maxi-taxi și un tren accelerat este de numai zece minute, iar de preț de doar 4,7o lei RON. În schimb, lipsa trenurilor te determină să recurgi la un mijoc de transport improvizat și nesigur, asumîndu-ți toate riscurile. Pentru că este un mare risc să circuli cu un autovehicul de cărat cartofi, ceapă și fasole în unul de transport călători. Riscul decurge din reducerea stabilității autovehiculului prin modificarea centrului de greutate, distanța minimă dintre scaune, lipsa de experiență a șoferilor, neatenția în conducere manifestată de cei de la volan și circulația cu viteze foarte mari care măresc doza de risc.  

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU