Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 5043 > Economic Nr. 5043 de joi, 17 septembrie 2015  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 20





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Economic

De la 1 septembrie


Comercianții nu mai pot vinde decît mașini Euro 6

Există totuși unele excepții de la regulă ce permit comercializarea autoturismelor cu norme inferioare

articol de: Laurențiu Marinov
Comercianții nu mai pot vinde decît mașini Euro 6
 

Începînd cu 1 septembrie 2015, comer­cianții de mașini nu mai au voie, teoretic, să comercializeze ve­hicule cu norme de poluare sub standardul Euro 6. Potrivit revistei Capital, există însă derogări și soluții mai mult sau mai puțin corecte, dar utile. Începînd cu anul 1992, autoritățile europene au im­pus standarde tot mai stricte în privința emisiilor poluante ale autovehiculelor. Din luna iulie a acelui an autoturismele trebuia să îndeplinească standardul Euro 1 pentru a putea fi comerciali­zate. Anul trecut, în luna septembrie, normele Euro 6 deveneau obligatorii pentru toate mașinile nou produse pentru ca, din această lună, comercianții să nu mai poată vinde mașini cu norme inferioare. Deși regula pare fără echivoc, în realitate lucrurile stau diferit. Mai exact, ne­reuind să termine stocurile de mașini cu motoare Euro 5 în anul trecut de la momentul implementării normei Euro 6, comercianții sînt nevoiți să găsească portițe de scăpare. Unii apelează la o regula care spune că, în ciuda obligativității de a comercializa doar maini Euro 6 de la 1 septembrie, pot fi vîndute și mașini Euro 5 într-un cuantum maxim de 10% din vînzările anului anterior. Alții, cei cu stocuri care depășesc acest cuantum sau au vehicule a căror vînzare este puțin probabilă din cauza unor echipări pe care piața le acceptă mai greu, preferă să le înmatriculeze pentru ca apoi să le comercializeze ca mașini de ocazie. Există, desigur, și portița vînzării mașinilor în afara țării, în statele din afara Uniunii Europene. Din nefericire, ultimele două soluții nu sînt deloc ușor de pus în practică și, uneori, chiar costisitoare pentru comerciant. Asta pentru că, în primul caz, înmatricularea costă bani care, mai apoi, sînt greu de obținut de la un eventual cumpărător. În al doilea caz, găsirea unui dealer extern înseamnă negocieri care, de obicei, se încheie cu un acord la un preț sub cel al pieței.

Timbrul de mediu devine obligatoriu

Obligativitatea ca toa­te mașinile noi vîndute să îndeplinească standardele Euro 6 atrage după sine și o nouă povară pentru clienții români de vehicule. Este vorba despre plata timbrului de mediu de care, pînă la 1 septembrie 2015, cumpărătorii mașinilor de acest tip erau scutiți. Administrația Fondului de Mediu a confirmat pentru Capital că, începînd din această lună, încasează taxa. Singurele mașini pentru care nu este necesară plata timbrului de mediu rămîn cele electrice și hibride. De asemenea, sînt scutite de la plata timbrului mașinile cu destinație specială precum cele destinate persoanelor cu handicap, misiunilor diplomatice, armatei, poliției, pompierilor sau jandarmeriei. Un alt amănunt demn de luat în seamă de cumpărătorii de autoturisme, odată cu 1 septembrie 2015, este obligativitatea plății timbrului de mediu în cazul achiziționării unui vehicul Euro 6 deja înmatriculat pentru care nu era necesară plata taxei la data primei înmatriculări. Conform AFM, "timbrul se achită și în situația transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul după încetarea unei exceptări sau scutiri în baza căreia s-a realizat înmatricularea, potrivit reglementărilor în vigoare la momentul înmatriculării".

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU