Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 4927 > Economic Nr. 4927 de joi, 2 aprilie 2015  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 19





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Economic

Singurul producător de panouri solare din țară este un buzoian

articol de: Laurențiu MARINOV
Singurul producător de panouri solare din țară este un buzoian
 

Fără experiență în domeniu și cu doar 500 de euro, capital, dat cu mult curaj și tenacitate, un tînăr buzoian a reușit în 10 ani să conducă o afacere a cărei cifră de afaceri se ridică la aproximativ 800.000 de euro. Silviu Iordache la 31 de ani, este în prezent singurul producător autohton de panouri solare, segment de piață aflat în plină dezvoltare.   

Iordache a provestit recent la emisiunea Business2b de la Focus TV că a intrat în afaceri în anul 2004 cu o firmă ce oferea servicii de Internet, cu bani puțini, simțind că domeniul este unul de perspectivă.

"Am pornit cu o investiție mică, aproximativ 500 de euro. Totul s-a dezvoltat din cifra de afaceri pe care am avut-o din vînzări, am investit banii din mers. M-a ajutat piața în zona de servicii de Internet, pentru că era o nișă unde puțini aveau experiență, eram și noi printre ei, dar am reușit să creștem repede, odată cu piața. În 2004 cînd am început activitatea, pe piața din Buzău nu exista decît un singur operator local ce furniza servicii de Internet. Noi am fost al 2-lea operator din oraș. Era ceva nou, era și mai ieftin decît la celălat furnizor. Atunci în marketing erau acei, early-adopters, cei care adoptă repede tehnologia. Aceștia erau nișa noastră de clienți la început. A fost greu pentru că adminstratorii de blocuri, în general persoane în vîrstă nu ne lăsau să intrăm să ne tragem firele, iar tinerii insistau și apăreau mereu discuții", povestește Silviu Iordache. Firma a crescut, și a devenit interesantă pentru marii jucători din piață, iar tînărul întreprinzător a simțit că este momentul să vîndă.

A vîndut și a luat-o de la capăt

Din tranzacție a obținut aproximativ 400 000 de euro și s-a orientat către alt domeniu, unde de asemenea nu avea experiență.

 "Am ana­lizat oportunitățile de piață așa cum am început domeniul telecom. Am considerat că pe piața de panouri solare va exista o creștere în care aș avea și eu loc. Este greu să intri pe o nișă nouă fără experiență, însă este mai ușor să intri într-o afacere nouă dacă și afacerea este la început și este în creștere", spune Silviu Iordache.

Pentru realiza investiția în producția de panouri solare avea nevoie de capital substanțial și pentru asta a accesat fonduri europene. Primii pași i-a făcut sub cu un consultant, însă au fost nefaști, spune întreprinzătorul, pentru că a nimerit la un consultant care nu i-a ajutat cu nimic, ba dimpotrivă, i-a  încurcat. Așa că a scris el proiectul, împreună cu cu colaboratorii săi și s-a descurcat în implementare și finanțare.

"Fără consultant, am abordat pe cont propriu acest proiect și pot spune că nu a fost atît de greu. Faza de elaborare a proiectului e cea mai simplă, este ușor de scris, dar pentru licitațiile pentru echipamente și pentru hală lucrurile s-au complicat, iar dosarele au devenit foarte voluminoase. Au apărut întîrzieri cu constructorul și furnizorul de echipamente. Pot apărea pro­bleme dacă sursa de finanțare nu e bine stabilită de la început".

În octombrie 2011, investiția era finalizată, după cîteva luni ieșeau primele produse. Primul an, în 2012 s-a lucrat la 10% din capacitate pentru că piața era foarte mică, iar cunoștințele erau foarte puține, aveau puțini parteneri. În 2013 firma condusă de Silviu Iordache a început să participe la tîrguri și s-au încheiat primele contracte serioase. În prezent lucrează cu cîteva lanțuri de bricolaj mari pe piața din România, dar și cu firme mici din zona instalațiilor.

Prezență la tîrguri și expoziții

La finalul lui 2014 fabrica de panouri solare lucra la 50-60% din capacitatea de producție.   
"Sîntem singurul producător autohton, putem să livrăm cel mai repede în România. Este un mare avantaj, am reușit să obținem prețuri foarte bune chiar față de producătorii de pe piața chineză. Am uzat de marketingul on-line la început. Abia din 2013, după ce am participat la tîrguri și expoziții am reușit să semnăm contracte. Cifra de afaceri a ajuns astăzi la aproximativ 800.000 de euro", spune Silviu Iordache.

Ca să ajungă la o astfel de performanță în afaceri tînărului nu i-a fost ușor. Încă de la început, el s-a bazat pe educația pri­-mită în școală și în facultate pe curaj și pe foarte multă muncă. Realist, el analizează toate oportunitățile și face calcule în privința piedicilor pe care le-a întîmpinat și de care s-ar putea lovi pe viitor, socotind însă că nu peste foarte mult timp firma sa se va dezvolta și va deveni unul dintre producătorii importanți de pe piața panourilor solare. 

Urmărește, pentru detalii emisiunea Business2b cu Cătălina Jingoiu, de luni, 6 aprilie, de la 20:30, la Focus TV. (business2b@focustv.ro)

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU