Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 4801 > Economic Nr. 4801 de marti, 30 septembrie 2014  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 19





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Economic

În 2013 făceau producție cu roșii din Bulgaria, acum au materie primă locală


Legume Fructe S.A. procesează peste 10.000 tone de legume

„Comparativ cu anul trecut am reușit să ne dublăm capacitatea de producție”, ne-a declarat Cătălin Popa, directorul companiei

articol de: Adrian CRĂCIUN
An incomparabil mai bun decît 2013 atît pentru agricultorii din bazinele legumicole ale ju­dețului, cît și pentru procesatorii de la Legume Fructe S.A. Buzău. Pentru legumicultori, producțiile din acest an au fost mai bune, în timp ce compania buzoiană de procesare a reușit să acceseze un al doilea proiect cu fonduri europene, în valoa­re de 450.000 de euro. Noile investiții au însemnat completarea primului proiect, de 1,5 milioane de euro, și a însemnat, practic, posibilitatea de a-și dubla capacitatea de producție. 
„Retehnologizarea fabri­cii prin noul proiect este un pas important în dezvoltarea companiei. Comparativ cu anul trecut am reușit să ne dublăm capacitatea de producție, pentru că anul acesta mizăm să ajungem la o cantitate de 10.000 de tone de legume pe care ne străduim să le procesăm pînă la finalul lunii octombrie, iar în 2013 am procesat 5.000 de tone”, ne-a declarat ing. Cătălin Popa, directorul compa­niei.

Producție și sub mărcile proprii ale supermarketurilor

Un alt lucru important pentru procesatorii buzo­ieni după derularea proiectului este posibilitatea de a răspunde unor comenzi ale marilor lanțuri de magazine. Așa se face că în prezent compania produce atît sub brand propriu, cît și pentru mărcile proprii ale supermarketurilor. 
„Ținem la brandul nostru și încercăm să îl dezvoltăm, dar în același timp ne dorim să dezvoltăm producția și pe mărcile private ale ­ma­rilor retaileri. De ce să nu vindem noi produsele noastre chiar dacă sînt și sub alte branduri? Volumul de vînzări trebuie să fie destul de mare pentru a ne echilibra cumva prin prisma investițiilor. La momentul acesta avem 10 branduri pentru care avem și o continuitate pe toată peri­oada anului, ceea ce în­seamnă mai multă desfacere”, ne-a declarat ing. Cătălin Popa, directorul companiei. Totodată, după re­teh­no­logizare societatea buzoiană a reușit să facă vînzări și pe piața externă, în Spania, Grecia și Bulgaria.

Miză pe legumicultorii locali

Înființată în anul 1991, SC Legume Fructe SA Buzău, a reușit să se mențină pe piața românească, devenind una dintre firmele emblemă ale județului nostru. După experiența cumulată în acest domeniu de activitate, pe viitor, re­prez­entanții Legume Fructe SA mizează mai mult și pe legumicultorii locali. Astfel, dacă în 2013 făceau producție cu roșii din Bulgaria, acum cea mai mare parte a materie prime provine de pe piața locală, lucru care înseamnă costuri mai reduse de transport. În aceste condiții, ­­mo­dernizarea fabricii de con­serve legume fructe cu ajutorul fondurilor europene este un avantaj și pentru societățile agricole care pot avea o garanție că au către cine să își valorifice producția. „Anul acesta am reușit să aducem cea mai mare parte a materiei prime din țară și mai puțin din Bulgaria. Colaborăm foarte bine cu APSA Mărăcineni, cu legumicultori din Glo­deanu Sărat, Limpeziș, Florica, dar și cu legumicultori din județele vecine. Vă spun sincer că sîntem interesați de parteneriate cu oameni serioși care vor să facă legumicultură, pe care să ne bazăm nu doar într-o campanie, ci de la an la an, pentru că important este ca toți să avem de muncă pentru a ne putea dezvolta”, ne-a declarat ne-a declarat Cătălin Popa, directorul companiei.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU