Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 4775 > Economic Nr. 4775 de luni, 25 august 2014  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 19





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Economic

Fiscul lansează un proiect-pilot de comunicare electronică

Serviciul „Spațiul privat virtual”, oferit de sistemul informatic al M.F.P., se va adresa persoanelor fizice

articol de: Adrian CRĂCIUN
Începînd de anul vii­tor, persoanele fizice vor putea comunica electro­nic cu Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la propria situație fiscală.  Comunicarea se va face prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”, oferit de sistemul informatic al ­Mi­nisterului Finanțelor Publice/ Agenția Națională de Admi­nistrare Fiscală. Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regăsesc în proiectul de Ordin al ministrului finanțelor publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între ANAF și persoanele fizice, postat spre dezbatere publică, pe site-ul MFP. După aprobare, Ordinul va face parte din ­le­gislația secundară necesară pentru punerea în aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/2014, care stabilesc premisele comunicării în format electronic între contri­buabil și autoritățile fiscale.
Într-o primă etapă, serviciul „Spațiul privat virtual” va fi disponibil în sistem pilot începând cu luna septembrie 2014 pînă la sfîrșitul anului, pentru un anumite documente și informații destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal în București și în județul Ilfov. Pentru a accesa „Spațiul privat virtual”, persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credențiale de tip nume/ parolă însoțite de coduri de autentificare de unică folosință. Comunicarea electronică se va face atît dinspre contribuabil către ANAF, cît și dinspre orga­nul fiscal către contribuabil.

Reguli de utilizare în condițiile de securitate

Potrivit proiectului de Ordin, categoriile de documente care privesc situația fiscală proprie referitoare la impozitul pe venit al persoanei fizice, documentele ce pot face obiectul comunicării prin „Spațiul privat virtual” sînt: declarații fiscale întocmite de persoana fizică, potrivit legii; cereri adresate de persoana fizică organului fiscal pentru obținerea unor informații sau documente în legătură cu situația fiscală personală: cerere de informații despre contribuțiile de asigu­rări sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale; acte administrative fiscale, acte de executare și alte acte emise de organul fiscal în executarea legii, de exemplu decizii de impunere, notificări, somații; documente sau acte emise de organul fiscal la ­ce­re­rea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit;  precum și registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani. Proiectul de act normativ stabilește o serie de reguli privind utilizarea „Spa­țiului privat virtual”, în condițiile în care este asigurată securitatea datelor de identificare ale contribuabililor. 

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU