Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 4507 > Economic Nr. 4507 de vineri, 26 iulie 2013  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 19





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Economic

Finanțiștii buzoieni vor avea șefi în orașele de pe Dunăre și de pe Litoral


Galațiul, "popit" ca Direcție Regională de Finanțe

Constanța "a cîștigat" sediul structurii regionale antifraudă

articol de: Adrian CONSTANTIN
Galațiul și Constanța și-au adjudecat fotoliile cheie din Finanțe pe Regiunea Sud-Est la reorganizarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (A.N.A.F.), odată cu adoptarea Ordonanței de Urgență a Guvernului privind unele măsuri pentru îmbunătățirea și reorganizarea activității instituției. Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanțelor Publice, în cadrul procesului de reorganizare a ANAF au fost vizate două componente majore: redefinirea structurii organizatorice, pe de o parte, și realocarea corespunzătoare a resurselor umane, pe de altă parte. În ce privește redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmărit, în principal, fuziunea prin absorbție și preluarea Autorității Naționale a Vămilor, preluarea activității Gărzii Financiare și desființarea acesteia, înființarea unei structuri de antifraudă fiscală în cadrul ANAF, cu atribuții sporite și înființarea direcțiilor regionale ale finanțelor publice.

Partea leului în municipiile cu pondere economică semnificativă

Activitatea la nivel teritorial se reorganizează în opt direcții regionale ale finanțelor publice, instituții publice cu personalitate juridică, înființate prin transformarea a opt direcții generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, în care va fi stabilit sediul direcției generale regionale, prin fuziunea prin absorbție a celorlalte direcții județene ale finanțelor publice din aria de competență. Orașele în care își vor avea sediul direcțiile generale regionale ale finanțelor publice sînt: Iași, Galați, Ploiești, Craiova, Timișoara, Cluj Napoca, Brașov și București. Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului României, propunerile fiind în favoarea municipiilor cu pondere economică semnificativă și in care nivelul realizat al veniturilor bugetare și numărul de contribuabili sînt ridicate, cu luarea în considerare și a criteriului geografic.

Realocări de posturi, pentru structurile antifraudă

Sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localități din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor, după cum urmează: Suceava, Constanța, Alexandria, Tîrgu Jiu, Deva, Oradea, Sibiu și București. În ceea ce privește realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscală și vamală, în favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informației, juridic, birourile vamale de frontieră externă în UE), precum și introducerea componentei antifraudă. Aceasta din urmă va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente și foarte atent selectate pe criterii de profesionalism și integritate, în așa fel încît să înregistreze rezultate bune în prevenirea și combaterea evaziunii și a fraudei fiscale și vamale, cu consecințe asupra suplimentării veniturilor colectate la bugetul de stat.

Delocalizare "parțială" a personalului

Din punct de vedere organizatoric, reprezentanții ministerului precizează că structura de administrare fiscală existentă la nivel județean nu se modifică substanțial, întrucît administrația finanțelor publice aflată în municipiul reședință de județ va prelua o mare parte din atribuțiile vechii direcții generale a finanțelor publice județene. Mai mult, deplasarea competentelor către nivelul regional nu este însoțită de delocalizarea în totalitate a personalului.  Totodată, Guvernul a aprobat ca întreg procesul de reorganizare a ANAF să se desfășoare în limita numărului de posturi ocupate în prezent. De asemenea, atribuțiile direcțiilor generale regionale vor fi de coordonare a administrațiilor fiscale județene, preluînd doar funcțiile suport necesare desfășurării activității administrațiilor fiscale județene, acestea din urmă desfășurîndu-și activitatea în aceleași locații, relația cu contribuabilii rămînînd neschimbată.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU