Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 3222 > Economic Nr. 3222 de vineri, 27 februarie 2009  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 19





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Economic

Strînși cu ușa de majorarea dobînzilor și deprecierea leului,


Clienții renunță unul cîte unul la mașinile cumpărate în leasing

Numărul automobilelor returnate companiilor de leasing a crescut în ianuarie cu 25 %

articol de: Roxana Bucur
Clienții renunță unul cîte unul la mașinile cumpărate în leasing
 

Numărul persoanelor care încearcă să scape de autovehiculele achizițio­nate în leasing crește de la o zi la alta. Clienții, fie ei persoane fizice sau juridice, se înghesuie să înapoieze mașinile firmelor de ­easing de la care le-au obținut, chiar dacă acest lucru înseamnă pierderi de mii de euro. Dacă spre sfîrșitul anului trecut majoritatea celor care renunțau la contractele erau cumpărătorii particulari,  vin tare din urmă și firmele, care încep să nu mai facă față ratelor și, fie predau mașinile de bunăvoie, fie le pierd atunci cînd recuperatorii le trec pragul. Cele mai afectate se pare că sînt firmele de transport și balastierele, care și-au achiziționat camioane, tiruri, excavatoare și alte utilaje în sistem leasing și care, din cauza conjuncturii din piață sînt forțate să predea contractele. În plus, datele Asociației Societăților de Leasing din România vin să confirme situația din piață și arată că media pentru momentul de față este de 12 persoane pe lună, care renunță la contracte, din care mai mult de jumătate sînt societăți comerciale.

Pierd mii de euro
Conform regulamentelor de funcționare ale societăților de leasing, clienții aflați în imposibilitate de plată sînt executați de companiile de profil și pierd atît autovehiculele cît și ratele achitate pînă la momentul respectiv. La un simplu calcul, cumpărătorul care renunță după circa un an la o mașină de 12.000 de euro cu avans zero, pierderea este estimată la mai bine de 3.000 de euro. Pe de altă parte, în cazul firmelor care au achiziționat utilaje și camioane cu valori de 100.000 de euro, pierderile pot depăși 25.000 de euro.

Estimări pesimiste
Din cauză că finanțările prin sistemul leasing sînt acordate în euro, iar leul s-a depreciat cu aproape 20 la sută în ultimele luni, jucătorii din piața de leasing estimează că în 2009 se va înmulți numărul celor care întîrzie cu plata ratelor, dar și al clienților care nu mai pot rambursa împrumuturile și renunță la contracte. Tocmai din acest motiv, companiile financiare încearcă să renegocieze condițiile contractelor pentru a ajunge la o rezolvare amiabilă a cazului. "Încercăm să trimitem mai greu dosarele spre firmele recuperatoare de mașini, întrucît, pe fondul crizei financiare, esențială devine păstrarea clientelei, astfel încît simpla variantă a reintrării în posesia mașinii nu mai este o soluție viabilă pentru noi", explică Marian Suditu, specialist vînzări în cadrul BCR Leasing Buzău.

 

COMENTARII

gicu:
E un obicei deja ...
De ce nu spuneti si de unde ati preluat articolul? Cum e cu drepturile de autor?
darius:
Cam asa
Subiectul e la ordinea zilei si ma regasesc perfect in ideea articolului. Sunt păţit !!!!!!!! N-am mai putut plati rata, ca mi s-a dublat aproape , cu euro ăsta în creştere, si am ramas si fara masina si fara bani. Mi se pare nedrept, dar asta-i viata!
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU