Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 5377 > Cotidian Nr. 5377 de joi, 26 ianuarie 2017  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 32





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Cotidian

Promoții în loc de soldări


A început sezonul reducerilor

Uneori anunțurile privind prețurile scăzute pot ascunde practici înșelătoare

articol de: Marilena DINU

Teoretic ne aflăm în perioada soldărilor, cînd toată marfa din colecția tomană-iarnă este vîndută la prețuri mult mai mici decît în plin sezon. În realitate, proprietarii de magazine sau cei care își vînd direct mărfurile nu vorbesc despre soldări, ci despre promoții. Oricum le-am spune, cert este că prețurile scad vertiginos, iar unii comercianți au coborît prețurile chiar și la jumătate.

Uneori, însă, anunțurile privind reducerile pot ascunde practici înșelătoare. Scăderile de prețuri vin după ce anterior prețurile au fost crescute artificial. Startul perioadei de soldări a fost dat la începutul săptămînii trecute. De atunci, comercianții ar fi trebuit să afișeze reduceri substanțiale de prețuri la toate produsele rămase din ultimele colecții. În realitate, vitrinele magazinelor sînt pline de afișe colorate care anunță reduceri promoțiale. Asta pentru că, de cîțiva ani agenții economici au începtut să ocolească legea și în locul soldărilor de sezon să practice promoții pe toată durata anului. Diferența este strict birocratică: magazinele care fac promoții nu sînt obligate să notifice primăria cu privire la reducerile practicate. Acest pas trebuie urmat doar de magazinele care fac soldări.

Pînă la 50%

Fie ele promoții sau soldări, cei care au de cîștigat sînt clienții care în această perioadă își pot cumpăra de la îmbrăcăminte, încălțăminte pînă la electronice sau electrocasnice cu mai puțini bani.   Unele magazine au anunțat reduceri care merg pînă la 50% ceea ce face ca volumul vînzărilor să fie în creștere. Reducerile sînt atent studiate atît de clienți, cît și de comisarii de la protecția consumatorului. Aceștia din urmă atrag atenția cumpărătorilor să fie foarte atenți dacă reducerea afișată este reală. Pe de altă parte, specialiștii recomandă moderație. Asta pentru că fiind vorba despre reduceri tentante, adeseori cumpărătorii ajung acasă cu sacoșe pline cu produse care în final se dovedesc a fi inutile.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU