Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 3653 > Cotidian Nr. 3653 de marti, 27 iulie 2010  
 

Supliment saptamanal de fotbal, numarul 19





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Cotidian

Cîte gemulețe atîtea fundulețe


Maxi-taxi, o mașinărie de schingiuit călători

Oamenii se înghesuie cu fundurile în ferestre, claie peste grămadă în niște hîrburi pe roți

articol de: (T.T.)
La controalele făcute de Poliția Rutieră în colaborare cu A.R.R.-ul, marea majoritate a celor opriți, în speță șoferi de maxi-taxi, nu au avut toate actele necesare transportului de persoane. Pentru a circula pe traseele care străbat și comunele învecinate municipiului, proprietarii de maxi-taxi au nevoie, obligatoriu, de autorizație din partea primăriilor respective, dat fiind faptul că transportul se desfășoară și pe raza acestor comune. Nu numai că nu au avut această autorizație, înnoită pe anul 2010, dar mai mult, cele vechi, din 2009 pe care șoferii le prezentau, nu erau vizate pe ultimele două trimestre.

Habar n-au de acte

Mai mult, șoferii, obligați să poarte centura de siguranță, au sfidat această regulă, punîndu-și viața în pericol. De faptul că acceptă în mașină mai mulți călători decît numărul de scaune cu care este prevăzut microbuzul, nici nu mai vorbim. Oamenii, din dorința de a ajunge cît mai repede la locul de destinație, preferă să stea ca "sardelele", neștiind că acest lucru este total interzis. Vina este tot a șoferului care nu ar trebui să taie bilete mai multor persoane decît numărul de locuri.

"Poate nu m-o prinde !"

Amenzile pentru aceste fapte sînt mult prea usturătoare, dar oamenii puși pe îmbogățire nu merg decît la noroc. Pentru că nu are autorizația asupra sa, un patron de firmă de transporturi, primește o amendă de 500 de lei, iar dacă aceasta nu a fost încă emisă, amenda se ridică la fabuloasa sumă de 20.000 de lei. Cu toate acestea, la orele de vîrf, poți vedea frecvent, microbuze "îndesate" cu călători, care abia se mișcă, din dorința de a strînge cîți mai mulți oameni din stații. 

 

COMENTARII

Catalin:
Manarie cu stirea "autoritatilor"
Le-am cerut in scris autoritatilor locale sa ia masuri pentru a impune montarea unor camere video pe maxi-taxi-urile din Buzau.



Ar avea astfel la indemana dovezi OBIECTIVE si DE NECONTESTAT privind NEREGULILE si ILEGALITATILE GRAVE si SISTEMATICE facute de multi dintre acesti asa-zisi "transportatori" pe strazile orasului!



Ar putea vedea cum se circula permanent in fata autobuzelor pentru a "fura" calatorii, desi numarul de calatori de pe traseu nu justifica 2 vehicule la aceeasi ora si minut, fiind suficient doar autobuzul, ar vedea cursele nebunesti ale soferilor de maxi-taxi pentru a depasi autobuzele (cand autobuzul e in fata), dar si circulatia lenta, ca dupa mort, cand autobuzul e in spate sau nu circula la acea ora si maxi-taxi-stii sunt "scapati" de grija parazitarii cat mai "eficiente" a autobuzelor, ar vedea calatori incarcati vrac, claie peste gramada, mult peste numarul de locuri, ar vedea starea execrabila a unor microbuze (cum trec alea ITP-ul?), ar vedea cum nu se dau bilete sau se revand bilete de la cursele anterioare, aspectul golanesco-tarlanesc al multor soferi de maxi-taxi, desi se pretinde ca fac un serviciu public, cu girul autoritatilor publice locale, ar vedea modul in care aceste microbuze janghinoase blocheaza circulatia, mai ales in zona Garii, stand parcate pe cate 2-3 randuri, ba chiar si pe trecerea de pietoni, ar vedea cum opresc ILEGAL in multe zone unde nu s-au luat masuri pentru amplasarea de statii legale, precum Autogara Piata Saraca, Carrefour/XXL, breteaua de la Bariera Brailei, ar vedea soferi de maxi-taxi "conducand" in timp ce numara bani, cum "forteaza" culoarea rosie a semafoarelor ca sa depaseasca autobuzele, ar vedea cum opresc brusc oriunde le face cineva cu mana, punand in pericol ceilalti participanti la trafic s.a.m.d.



Intrebarea e simpla: sunt oare interesati "alesii" de verificarea, dovedirea si inlaturarea practicilor pirateresti ale multora dintre acesti pseudo-transportatori sau au interesul de a ascunde si musamaliza aceste ilegalitati facute CU STIINTA si acceptul lor (cel putin tacit)? Ca "Au luat la cunostinta" de reclamatiile trimise, deci se face CU STIINTA lor! Iar daca stiu de ele si problemele nu s-au rezolvat, oare ce inseamna asta?!? Sa fie incompetenta, sa fie complicitate, sa fie...



Transportul cu maxi-taxi, in anul 2010, e ca si cum ati ara cu calul; sigur ca, la limita, se poate, dar e primitiv, inapoiat, necivilizat; transportul public trebuie facut cu vehicule dedicate, autobuze, troleibuze, nu cu dube de marfa transformate in microbuze, fara orare in statii etc!



Cand treceti prin alte orase, studiati un pic transportul lor local, poate veti avea revelatia gradului de inapoiere si necivilizatie in care se zbate transportul local la Buzau!



Pornind de la prezumtia de nevinovatie, le-am semnalat de aproape 2 ani aceleasi si aceleasi probleme; am revenit de mai multe ori, cu probe foto/video/text. Am asteptat aproape 2 ani sa ia masuri, constient ca masurile nu se pot nici decide si nici implementa peste noapte. Acum insa, la peste 2 ani de la primele sesizari nu pot decat sa emit supozitia ca e vorba de incompetenta sau complicitate a celor cu atributii in domeniul transportului local.



Cea mai la indemana dovada? Faptul ca in 2 ani de zile nu au fost in stare sa-i determinati pe operatorii privati sa afiseze indicativele de traseu LEGALE, acestia continua sa afiseze si azi indicative fara acel "M", "clonand" astfel traseele de autobuze, iar multi maxi-taxi-sti nu afiseaza niciun fel de indicativ de traseu, desi legea ii obliga sa o faca. Costurile sunt undeva la 5 lei/microbuz, deci nu "tin" basmele cu "nu sunt bani".

Oricine poate verifica pe strada lipsa indicativelor de traseu sau folosirea unor indicative false, adica fara acel "M".



Mai mult, nu s-au luat masuri pentru afisarea in statii a orarelor pentru autobuze si microbuze – desi legea o impune si primarul a promis (mintit?) ca se va veti conforma - favorizand nerespectarea orarelor de catre maxi-taxi-sti.

Pentru maxi-taxi nu exista nimic, nici orare, nici frecvente, nici macar nu sunt trecute pe panourile de statii liniile de microbuze care opresc acolo! De ce?

Pana acum Buzaul trebuia sa dispuna, dupa parerea mea, de o flota de cel putin 50-60 de autobuze moderne pentru a se face transport civilizat, cu vehicule conforme si frecvente civilizate, de maxim 15 minute intre autobuze, iar o parte din bani ar fi fost obtinuti facil din incasari daca nu ar fi existat atatea microbuze-capusa care prin circulatia inutila in fata autobuzelor sa mute incasarile in buzunare private. De ce ar tolera o persoana onesta asa ceva?!? Se invoca asa-zisa "concurenta"; daca e vorba de "concurenta", de ce nu se impun orare concepute de asa natura incat prin statii sa treaca autobuzul primul? Ca tot "concurenta" ar fi, cine vrea cu maxi-taxi, n-are decat sa mai astepte un minut.

Daca nu se impune asta sau dubagii vor protesta cand se va intentiona sa faceti asta, va fi cea mai buna dovada ca circulatia microbuzelor in fata autobuzelor este PREMEDITATA.

Modificare orarelor este la indemana "autoritatilor" locale, sunt curios, o vor face?



Sunt de acord ca nu se poate renunta brusc la maxi-taxi-uri, dar consider ca actualemnte sunt prea multe, ar trebui sa fie maxim 40 care sa circule dupa orare stricte, afisate in statii, concepute de asa natura incat cu minim 10 minute inainte de autobuze sa nu circule microbuz pe aceeasi linie, linia-clona cu "M".
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU