Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2266 > Actualitate Nr. 2266 de joi, 29 decembrie 2005  
 





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai împreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




Actualitate

Cîte vieți trebuie sacrificate pentru a se lua măsuri radicale?

Maxi-taxi-urile criminale au ucis un copil de 6 ani

articol de: Titi Petre
Cîte vieți trebuie sacrificate pentru a se lua măsuri radicale?
 

Redacția "Șansa" a inițiat, la începutul lunii decembrie, o campanie prin care a încercat să atragă atenția autorităților asupra modului dezastros în care se defășoară transportul urban și interurban de călători.
Nu știm dacă autoritățile locale și instituțiile statului cu atribuții în transportul de călători au înțeles ceva din campania noastră, cert este că în ultima perioadă două persoane și-au pierdut viața datorită sistemului tehnic de transport cu maxi-taxi.
Marți după amiază, în jurul orei 16. 00, o tînără mamă însoțită de cei doi copii se întorcea la domiciliu cu microbuzul BZ. 07. YLK, pe traseul nr. 5. Femeia a rugat șoferul să oprească mașina în fața casei ca să coboare. Se întîmpla pe strada Dorobanți, spre capătul dinspre Horticolei. Din microbuz a coborît mai întîi mama cu fetița în brațe, iar apoi băiețelul de șase ani. Nu se știe cine a închis ușa microbuzului, însă șnurul de la jacheta cu care era îmbrăcat băiețelul a fost prins la ușă. Atunci cînd mașina a fost pusă în mișcare, copilul a fost tras de șnur, trîntit pe asfalt și introdus sub roțile din spate ale autovehiculului. Strivit sub roțile microbuzului, copilul nu a mai putut fi salvat.

Mașină fără licență de execuție
Microbuzul BZ 07 YLK, marca IVECO, aparține societății SC Fany Trans SRL Mărăcineni și fusese achiziționată de către administratorul firmei Ștefan Moraru, cu cîteva ore înainte de producerea accidentului. Proprietarul s-a grăbit să o introducă pe traseu fără ca mașina să posede licența de execuție pentru vehicul.
În momentul producerii accidentului microbuzul era condus de către Nicolae Andrei, de 28 de ani, șofer cu categoria B din 1997, iar categoria D o dobîndise în urmă cu doi ani.

Obligația de a opri haosul
Încă odată sistemul de transport urban de călători efectuat în condiții haotice s-a dovedit a fi defectuos. Mai întîi trebuie să precizăm că legislația românească aflată în vigoare nu are cuprinsă noțiunea de maxi -taxi a cărui accepțiune să-i permită șoferului să oprească unde și cînd dorește. Din acest motiv Consiliul local Buzău trebuie să facă de urgență ordine în transportul urban de călători, să admită pe trasee numai autovehicule construite special pentru transportul de călători și nu furgoane amenajate, autovehiculele să oprească numai în stațiile amenajate, operatorii de trafic să verifice autovehiculele și șoferii înainte de plecarea în cursă și, nu în ultimul rînd, să respecte orele de plecare de la capetele de linii.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU