Sansa Buzoiana > Arhiva > Nr. 2702 > 5 minute Nr. 2702 de vineri, 8 iunie 2007  
 





Vremea in


Cotidian 8 pagini,
se distribuie GRATUIT
numai īmpreuna cu
Sansa Buzoiana.
Suna NON-STOP la
0338 / 401.999


www.tipogruppress.ro




5 minute

Industria textilă a intrat īn comă profundă


Concurenţa acerbă, scăderea monedei euro şi lipsa forţei de muncă pun īn dificultate producătorii

articol de: Gabriel Stoian
Fabricile de textile se zbat īn ultimul timp să supravieţuiască. Numai īn Buzău funcţionează la momentul actual aproximativ 70 fabrici de confecţii, mai mici sau mai mari. Cum majoritatea lucrează īn sistem lohn, scăderea monedei euro le taie considerabil din profit, iar migrarea forţei de muncă după salarii mai bune īi pune serios īn dificultate pe producători.

Comenzi, desfacere, dar şi probleme
Deşi mulţi au comenzi pe care nu le pot acoperi, le lipseşte forţa de muncă, iar banii cīştigaţi īn urma lor abia dacă le acoperă cheltuielile,"lipsa personalului este principala problemă cu care ne confruntăm mai toţi producătorii. Sīnt comenzi, este şi desfacere, dar nu este personal, iar scăderea euro şi scumpirea utilităţilor ne trag īn jos," susţine Ionel Savin, directorul unei fabrici de confecţii din Buzău. Pe de altă parte, Anişoara Crucieru, tot director al unei fabrici de profil, este de părere că un ajutor de la stat ar fi bine venit: "Statul nu ne ajută cu nimic, noi avem numai obligaţii. Pentru faptul că producem şi creăm locuri de muncă ar trebui să avem şi noi nişte facilităţi, cum ar fi scutiri de taxe şi subvenţii. Concurenţa acerbă este o altă problemă, cu care se confruntă mai ales producătorii mai mici. Sīnt multe fabrici de confecţii, concurenţa este mare.", declară Ioana Buclea, directorul altei fabrici, care produce echipamente de protecţie.

Soluţii de viitor nu există
Īn situţia de faţă, cīnd lohn-ul nu mai este aşa profitabil din cauza valutei care a scăzut, iar toate utilităţile s-au scumpit, producătorii caută soluţii. Pornind de la varianta cea mai sumbră, de a īnchide, pīnă la crearea unui brand, toţi se gīndesc la viitor. "Dacă lucrurile vor merge tot aşa de prost, pe viitor vom īnchide", declară Anişoara Cricieru. "Am renunţat la lohn, acum īncercăm să facem produsele noastre şi să le scoatem pe piaţă īn nume propriu. Aceasta este soluţia de viitor, să ne creăm un brand," este de părere directorul Ionel Savin. Cine şi cum va rezista pe piaţă se va vedea, dar cei mai supuşi riscurilor sīnt micii producători, pentru care este din ce īn ce mai greu să facă faţă concurenţei şi cheltuielilor curente mereu īn creştere, fără a avea posibilitatea unor investiţii majore.

 

COMENTARII

Pentru acest articol nu s-a adaugat nici un comentariu inca.
Adauga un comentariu la acest articol

Presedinte:
Ion CRISTOIU
Director general:
Vlad PUFU